lørdag 24. november 2007

En stor konsertopplevelse..

I lange tider har musikklæreren her på huset snakket om den store konserten i Johanneskirka torsdag 22. november. En verdenskjent dirigent, Boris Brott, kom og sammen med 4 dyktige solister og koret Divisi, skulle de framføre det kjente stykke Händels Messias...

Spente, og pyntet til en festaften, ventet vi på at konserten skulle begynne. Nesten hele Bildøy var på plass på de fremste radene. Ivrig? Ja...





Så begynte konserten, en lang rekke av bibeltekster.. Først om profetier om Jesu komme, så om hans lidelse og død, og til slutt om endetiden og det evige liv som venter! Både dirigenten, solistene og Divisi var utrolig dyktige.. Det skal de ha!





Kvelden bekreftet noe jeg egentlig har visst lenge: Musikk er ikke min ting.. Enkelt og greit!
Det beste med hele kvelden var Cafèbesøket etterpå, sammen med Svein-Inge, Ragnhild x 2, Anne Lise og ikke minst Astrid og Anna-Lena.. Kjekt å se dere igjen!! :)
Jeg kan vertfall skryte på meg at jeg har vært på konsert med Boris Brott og hørt Händels Messias. Hvor stort det var kan diskuteres..

6 kommentarer:

Lillian sa...

Hehe.. det var jo litt av ei oppleving! For å sei det sånn, der eg sat på andre rad, så la eg meir merke til han som spytta då han song enn songen.. Jaja, oppleving var no det, og skryte kan vi.. Var kjekt å møte venninda mi da:P hehe.. see yah!
-Lillian

Ragnhild sa...

Det va jo kjempestort;) La oss sei det sånn; det va ein oplevelse. Og så seie me ikkje så møje meir enn det om den sagen..

Men for all del, Divisi va jo kjempedyktige ja:)

Astrid sa...

D va stort Sissel ;)

Eg såg faktisk at han spytta, d va han same som minnte om ein i ein disneyfilm.. Jepp eg fekk med meg både musikk og alle andre ting rundt meg eg ;)
ska me gjer d igjen Sissel?

Fiddan sa...

Okey, d hørtes virkelig ut som æ gjekk glipp a noe på denne magiske konserten asså:) haha, Bra innlegg sissel, skjynne du e engasjert:) snx t helga:) ikkje vel=)

Anonym sa...

Hehe, tenkte det måtte være no muffins med den derre overskrifta :)
Tro'kke det hadde fallt helt i smak hos meg heller :) Greit, de er flinke, men det er begrensa hvor lenge det er gøy å sitte og høre på sånt... Men julecountry i Eiken er greit ;) Hehe, neste år er du også med, ikke sant? :)
Blir kjekt å se deg igjen :)

Anonym sa...

sissel, i suns du ska bli litt flinkere me å legge ut nye innlegg.. d går alt for lang tid i mellom!!! skjerpings!:)