fredag 11. juni 2010

Busstur

Da satt jeg på bussen på vei sørover for nok en sommer. Plutselig, siden reisen tar maaange timer, får man tid til å gjøre ting man har tenkt man skulle gjort men som aldri blir noe - som å skrive noe her. En sjelden gang det skjer, så har vurdert å slette hele bloggen. Men den listen til venstre her er genial egentlig! Så jeg besøker nå vertfall bloggen min hver, for å sjekke ut nye innlegg og sladder på andres blogger… ;)

Busstur ja.. Det er fredag og ferietid, og dermed ganske så full buss. Damen ved siden av meg er opptatt av været, så vi har snakket om at vi håper det snart slutter å regne. Bortsett fra den faste ”vær-, hvor bor du- og hva studerer du-”snakken har det vært ganske så stille. Ganske typisk! Derfor puttet jeg heller øreproppene i, og la det vell med det ikke mer til rette for prat.. Har nettopp hørt en veldig bra tale (på engelsk!) av Daniel, medialærer på Bildøy. Anbefales! En mann med en sterk historie og livserfaring, med meget viktige poeng i denne talen.. Du finner den her: http://imfung.podomatic.com/entry/2010-06-10T04_13_19-07_00

Så hva har skjedd siden sist? Lillebror, som plutselig ikke er så liten lenger, er blitt konfirmert. Storebror, som virkelig begynner å bli stor, har kjøpt hus og skal gifte seg. Kjære Rannveig har forlovet seg, og flere med henne. Det har vært eksamenstid = lesing. Eksamenene har gått bra tror jeg. Gjort mitt beste, så for det være godt nok.. Har fått opp øynene for hvor velsignet byen Bergen er som er omringet av flotte fjell og turmuligheter. Det, kombinert med flere uker med fantastisk vær, har gjort at det har blitt en del lufteturer i lesingen. Onkel fikk meg endelig, på sitt fjerde forsøk, med på 4-fjellsturen og Løvstakken har fått flere besøk. Vidden en lørdagsettermiddag i steikende sol og god turkamerat var fantastisk. Det er også ”gøy” og kave seg opp alle de 800+/- trappetrinnene i Stoltzekleiven, for så å sjekke klokka om det gikk vertfall litt raskere enn sist.. Jeg har også fått prøvd meg som lærer, og fått se med egne øyne at Brann faktisk fremdeles kan vinne fotballkamper. Har sagt ”god sommer, vi sees igjen i august” til medstudenter og bergensvenner, leiligheten er nedvasket og kofferten(e) pakket. Jepp, det er sommerferie! :) Den skal nytes til det fulle. Det meste av den skal tilbringes hjemme i Konsmo, bortsett fra en langhelgstur/roadtrip til Sunnmøre i bryllup. Mulig det blir noen dagsturer og spontanturer utenom, hvem vet..? Også utdrikningslag og brylluper hjemme på sørlandet blir det noen av. Aldri en sommer uten jobbing på sparen. Lange kvelder, venner, grilling, beach, volley, familie, sol, kvalitetstid, garen, is, startkamper, Lyngdal Bibelcamp, jorbær osv.. Jeg gleder meg! :)



Tilbake til bussturen. Skal finne fram boka jeg pakket med meg og lese litt i den.. Digg å lese noe for gøy som ikke er pensum! God sommer alle sammen.. :)

2 kommentarer:

Kristin sa...

Du er såå heldig som har sommerferie så lenge! :) Så bra med innlegg, Sissel! Følger med på bloggen din vettu.. Så ses vi kanskje i sommer? Har snart 3 ukers ferie jeg også:)

Tonje sa...

hahah, for noen fine bilde, spesielt det nederste :D