torsdag 6. mars 2008

Et lite livstegn

Her kommer en liten oppdatering fra Tanzania.
Akkurat nå sitter jeg ved en pc på biblioteket i Haydom. Idag har vi hatt omvisning her på tunet, og senere i dag skal vi möte noen av de innfödte i både volleyball og fotball! Vi blir her på Haydom fram til lördag, da reiser vi videre til en misjonsstasjon hvor tante og onkel til Helene bor og jobber.
Tidligere har vi värt i Arusha, hvor vi hadde en stor fotballturnering i samarbeid med CHRISC. De siste dagene av turen skal vi igjen tilbake til Arusha der vi skal få väre med på enda mere CHRISC arbeid, både besöke hovedkontoret og få väre med på trening. Vi har også värt på safari, Lake Manyara, hvor vi så både löve, elefanter, giraffer ++. På bibelskolen Wama i Mbulu fikk vi virkelig levd primitivt noen dager, hvor de hverken hadde vann i spring og dusj, eller klosett! Livet er herlig dere.. :)
Vi storkoser oss alle på tur. Jeg sliter litt med helsa, men det kommer seg. Håper alt står bra til der hjemme.
Mungu Akubenriki! :)

4 kommentarer:

Ragnhild sa...

Så kjekt å høra at dåkke he det bra!:) Her på Bildøy e ting bra, men det e stille... Litt for stille av og te. Kos dåkk møje vidare;)
Snakkes plutselig!

Anonym sa...

Godt å høre dere har det bra:)
Håper det går bedre med deg. Ikkje noe greit å være syk på tur.
Me er me i bønn for dere alle her heima. Snakkes til påske:)

Randi Helen sa...

Hei! Så gøy at dåke e i Tanzania! Eg va der nettopp på studietur ein mnd. og vi var innom dei samme plassane.. Lake Manyara, Arusha, Mbulu.. kjekt å lesa! Lengte tilbake allerede! Håpe dåke får d fint vidare i dette vakre landet! Nyt turen og været!=)

Anonym sa...

Sissel:) Så gøy at du har fått lagt ut litt på bloggen mens du er på tur! Håper dere koser dere masse, og at det blir en fin tur til tross for at omtrent ingenting gikk som planlagt! ;) Tenker på dere her jeg sitter og leser rettslære.. ville nok heller vært i Afrika ja:) Men i kveld drar jeg HJEM da, blir godt med påskeferie, spesielt siden jeg ikke har vært hjemme siden oktober:) Og om bare 4 dager sees vi jo der:) Gleder meg til å høre mer om turen!! Stor klem fra meg! Ber for dere..