lørdag 29. mars 2008

Jeg er i Herrens hender

Jeg er i Herrens hender når dagen gryr i øst.
Hver morgen han meg sender sitt ord med lys og trøst.
Hva dagen meg vil bringe av glede å av savn,
jeg kan på bønnens vinge få kraft i Jesu navn.

Jeg er i Herrens hender i alt som med meg skjer.
I smil og gråt jeg kjenner at Herren er meg nær.
Om jeg er i dype daler må gå den tunge vei,
fra himmelens høye saler hans øye følger med.

Jeg er i Herrens hender når dagen dør i vest.
Min synd jeg stilt bekjenner for ham, min høye gjest.
Han gir meg himlens nåde og setter englevakt,
For natten han vil råde, med hellig guddomsmakt.

Jeg er i Herrens hender Når dødens bud meg når.
Men lyset stilt nedbrenner, fra ham jeg hilsen får.
Han gir meg stav i hånde, Han gir meg trøst i sinn.
Og glemt er tid å vånde på vei til himlen inn.
'

Ingen kommentarer: